W połowie roku Wydawnictwo Andrzej Haliński s.c. Wypuściło do sprzedaży kolejny model legendarnego Spitfire:
Tym razem w wersji powszechnie używanej na śródziemnomorskim teatrze działań (wyjątkowo brzydkiej :-) ).
Nowy model jest kolejnym bazującym na Spitfire Vb wydanym w 2005 roku.
Nowy model jest kolejnym bazującym na Spitfire Vb wydanym w 2005 roku.
Samolot przedstawia maszynę używaną przez prawdziwego rozrabiakę Georga "Buzz'a" Beurlinga
-kanadyjskiego asa z 31 zestrzeleniami który używał tego Spitfire w połowie 1942 roku na Malcie, walcząc w 249 Dywizjonie RAF. Jest to kolejny model w tym roku z asem Imperium- co mnie bardzo cieszy. Malowanie samolotu może dla niektórych być mało atrakcyjne, ale jest ciekawe z powodu nietypowego kamuflażu.
Maszyna (wyprodukowana w maju 1942 r.) podobnie jak inne trafiła na Maltę w czerwcu 1942 roku startując z pokładu lotniskowca HMS "Eagle". Starcia z Luftwaffe i Regia Aeronautica odbywały się nad ciemną powierzchnią morza.
Pierwotny kamuflaż pustynny zupełnie się nie sprawdzał. Kolor Middle Stone na górnych powierzchniach zbyt mocno odcinał się na tle morza. Przemalowano go doraźnie kolorem ciemnym szarym Extra Sea Grey lub Dark Sea Grey lub nawet używanym w lotnictwie rozpoznawczym PRU Blue. Z powodu pośpiechu i braków zrobiono to niezbyt starannie .
To niestaranne malowanie oddano w modelu bardzo ładnie .
Da się zauważyć że wydawca stara się uatrakcyjniać nowe wydanie starych modeli. W Spicie dodano klapy skrzydłowe oraz stosowany od dłuższego czasu druk dwustronny. Kabina po raz pierwszy w Spitfire z Stegny ma tył "srebrny" zgodny z dokumentacją.
Fotel pilota wykonany w oryginale z tworzywa przypominającego bakelit również wykonano w prawidłowym kolorze
cdn
-kanadyjskiego asa z 31 zestrzeleniami który używał tego Spitfire w połowie 1942 roku na Malcie, walcząc w 249 Dywizjonie RAF. Jest to kolejny model w tym roku z asem Imperium- co mnie bardzo cieszy. Malowanie samolotu może dla niektórych być mało atrakcyjne, ale jest ciekawe z powodu nietypowego kamuflażu.
Maszyna (wyprodukowana w maju 1942 r.) podobnie jak inne trafiła na Maltę w czerwcu 1942 roku startując z pokładu lotniskowca HMS "Eagle". Starcia z Luftwaffe i Regia Aeronautica odbywały się nad ciemną powierzchnią morza.
Pierwotny kamuflaż pustynny zupełnie się nie sprawdzał. Kolor Middle Stone na górnych powierzchniach zbyt mocno odcinał się na tle morza. Przemalowano go doraźnie kolorem ciemnym szarym Extra Sea Grey lub Dark Sea Grey lub nawet używanym w lotnictwie rozpoznawczym PRU Blue. Z powodu pośpiechu i braków zrobiono to niezbyt starannie .
To niestaranne malowanie oddano w modelu bardzo ładnie .
Da się zauważyć że wydawca stara się uatrakcyjniać nowe wydanie starych modeli. W Spicie dodano klapy skrzydłowe oraz stosowany od dłuższego czasu druk dwustronny. Kabina po raz pierwszy w Spitfire z Stegny ma tył "srebrny" zgodny z dokumentacją.
Fotel pilota wykonany w oryginale z tworzywa przypominającego bakelit również wykonano w prawidłowym kolorze
cdn
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz