W czasie budowy trzymam się jak tylko mogę instrukcji kilkakrotnie
oglądam te same rysunki i porównuję z częściami. Staram się przyklejać
modułami . Teraz kolej na kabinę, która składa się z sporej ilości
elementów.Podczas przymierzania wanny kabiny do szkieletu w moim
przypadku musiałem powiększyć otwór w szkielecie W1 w który wpuszcza się
dno podłogi pod fotelem pilota , niewiele około 0,5 mm na stronę.
Również niewielkiej korekty wymagały boki kabiny 1aP,1P i 1aL,1L. Wydaje
mi się że należy po prostu te elementy oszlifować po obwodzie lekko
likwidując linie obrysu. Zresztą podczas klejenia detali sprawdza się
nie wycinanie po linii ale bardziej do wewnątrz na granicy koloru z
czarną cienką kreską ;-P. Inaczej robi się ciasno...Wiem, wiem to już
dziesiąte milimetra...ale inaczej się nie spasuje tego.
Fajnym zaprojektowanym detalem jest drążek sterujący
Tablica nawet nieźle jak na druk offsetowy oddaje wygląd zegarów.
W kabinie zmieniłem zalecany kolor przewodów na zielony, tak pokazują zdjęcia wszyskich polskich kabin Miga
Wanna jest trochę skomplikowana przez wpuszczenie wręg w ścianki boczne.
Całość po kilkukrotnym pasowaniu i drobnych korektach przykleiłem do szkieletu. Robiłem to stopniowo klejąc punktowo Cjanopanem, przy okazji starając się utrzymać symetrię przodu
W trakcie budowy "pożeram" najlepsze co można zdobyć na temat polskich Migów- Aeroplan Numer 5/6 2006 z płytą CD-numer w całości poświęcony MiG-29, z masą zdjęć i doskonałym tekstem. Najciekawsze to historia szkolenia pierwszych pilotów jeszcze w ZSRR. Dokładny przegląd wszystkich Migów używanych w Polsce. Opis konstrukcji z najdrobniejszymi detalami . Bez tego budowa tego modelu byłaby jakby niepełna...
Na temat "115" jest sporo zdjęć z całego przebiegu służby od pażdziernika 1990 kiedy wprowadzono ten samolot do służby, aż do ćwiczeń kadry dowódczej pod kryptonimem "Zlot" w 2006.
Zgadnijcie który MiG zdobi okładkę:-)?
Fajny artykuł.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń