sobota, 27 kwietnia 2013

(Relacja) MiG-29A Military Model 1-2/2012

 Zamocowałem elementy ruchome skrzydeł. W instrukcji pominięto rysunki szkieletu klap i lotek. Niezbyt czytelnie widać konstrukcję cięgna serwa lotki.
 Przy okazji doczytałem że lotki przy prędkości naddźwiekowej komputer pokładowy blokuje i sterowanie w osi obrotu np.przy beczce wykonują stery poziome pracujące różnicowo.
Skrzydła mocowane są na styk i za pomocą sklejek na górze poszycia oraz dwóch drutów. Do ich wykonania  wykorzystałem sztywny drut stalowy 1,2mm kupiony w sklepie modelarskim, wykorzystywany na cięgna w modelach RC.
 Ułatwia to wyznaczenie kąta ujemnego wzniosu skrzydeł. Moim zdaniem o wiele lepsze rozwiązanie mocowania niż np. w modelach Design i MM.
 Miejsce łączenia tam gdzie białe pola obficie nasączyłem Cjanopanem.

 Ciekawym elementem są grzebienie przed statecznikami pionowymi. To w rzeczywistości wyrzutnie flar i dipoli . Wiele modeli plastikowych i kartonowych źle mocuje ten element. Najczęściej popełnianym błędem jest kąt pochylenia tych grzebieni. W oryginale grzebienie są lekko odchylone  w przeciwną stronę (do wewnątrz) niż stateczniki pionowe. Podstawa powinna być przesunięta z kolei na zewnątrz.
 W modelu ten element jest poprawny. Ciekawe jak to zrobili chińczycy  z GWH w swoim najnowszym plastikowym Migu w 1:48 :P?

 Jeszcze nie wiem jak zrobić skrajne zawiasy klap. w modelu zaproponowano odcinki drutu 0,8mm... trochę to nie wygląda ciekawie.




 

219h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz