poniedziałek, 22 kwietnia 2013

(Relacja) MiG-29A Military Model 1-2/2012

Czas na skrzydło. Mam ochotę wykonać przednie i tylne klapy w położeniu lekko wychylonym do dołu (Nie wiem dlaczego przednie klapy nie są nazywane slotami...tak opisują je autorzy w kilku polskich wydawnictwach)
Szkielet skrzydeł wymaga podobnie jak stateczników pionowych wykorzystania szablonu S2. Ustawienie szkieletu jest niezwykle ważne bo poszycie rozpinamy pomiędzy dwoma widocznymi dźwigarami. 
 Dodatkowo należy zwrócić uwagę na to że części zadrukowane W9r, W9j, W9g naklejane na dźwigary i skrajne żebro nie pasują na styk i wystają nieco na końcach. Widać to na renderach i szablonie S2. Nie spotkałem tego w innych modelach AH które posiadam .
Chyba duży skos i konstrukcja skrzydła modelu wymusza takie rozwiązanie.
 Końcówki skrzydeł są zagięte do dołu i wykonanie ich wymaga sporo pracy i "głaskania"



 Nosowe klapy wykonam wychylone do dołu razem tylnymi.
Na kilku fotkach pokażę jak wykonałem podposzycie skrzydeł. Stosuję ta metodę w każdym modelu. Do określenia gdzie i wykreślenia elementów wykorzystałem szablon S1 .Wyciąłem w nim otwory dokładnie takie jak podposzycie. Szablon pomógł mi również w zaznaczeniu miejsc gdzie je przykleję od dołu.
Popełniłem również błąd. Skleiłem przedni dźwigar z poszyciem górnym skrzydeł bez wklejenia sklejki 27b P,L.Po delikatnej operacji odklejenia krawędzi, udało mi się wsunąć sklejkę i skleić poprawnie.

 Sklejka 27bP,L trzyma klapy od góry i równocześnie jej powierzchnia przy otwartych klepach jest widoczna.
Od wewnątrz sklejka podparta jest sporą ilością mini żeberek. Bardzo pracochłonne wykonanie tego a po sklejeniu zupełnie nie widać... ::)
Można zupełnie zrezygnować z tych żeberek przy klejeniu klap niewychylonych.
 Klapy noskowe zrobione są z trzech części. Zauważyłem że pomylono oznaczenia żeberek tych klap. Części 36g to 36c ,36i to36e.


 Nie mogłem wytrzymać :)i przymierzyłem na sucho skrzydła do kadłuba.






 Skrzydła dokleję do kadłuba po przyklejeniu tylnych klap i lotek.
203h.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz