poniedziałek, 8 kwietnia 2013

(Relacja) MiG-29A Military Model 1-2/2012

Jak na razie  model klei się dobrze pomimo niewielkich trudności. Poszycie zewnętrzne wlotów pasuje do siebie idealnie. Trochę problemów miałem z dopasowaniem wewnętrznych kanałów. Nie wiem czy cz16hP,L nie jest zbyt przekoszona do środka, pewności nie mam. Być może decyduje o tym jak  się ją sklei razem z cz16iP,L. Przesunięcie krawędzi o dziesiąte milimetra może spowodować zmianę kąta w stosunku do osi samolotu i problem przy spasowaniu z zewnętrznym poszyciem. Dlatego zdecydowałem się na wklejenie oddzielne wlotów. Podczas dopasowania musiałem trochę ten element podciąć żeby poszycie zewnętrzne wlotów  17aP,L naszło w całości na wręgę W3g,h. Wystające uszy cz16hP,L i wewnętrzne białe powierzchnie kanałów posmarowałem Butaprenem i po wklejeniu wlotów docisnąłem do siebie okrągłym trzonkiem pędzla .
 Paski maskujące łączenie wlotów z kadłubem przykleiłem zgodnie z instrukcją przed przyklejeniem wlotów do kadłuba. Poza jednym
Te zewnętrzne 17fP,L za pomocą Cjanopanu przykleiłem na styk do poszycia kadłuba.
 Wydaje mi się to łatwiejszym sposobem, bałem się jakiegoś widocznego przesunięcia bo on ma być zagięty na zewnątrz.
 Tu widać jak poszycie dochodzi do wnęki, tak pokazują je wszystkie rendery instrukcji.



   Najwięcej czasu spędziłem na kształtowaniu i klejeniu razem poszycia i wnętrza wlotów. Proste krawędzie uzyskałem przez przykładanie małej linijki do wnętrza i dociskanie razem łączonych na styk powierzchni klejem BCG. Po wyschnięciu pokryłem delikatnie szwy Cjanopanem i szlifowałem i naniosłem retusz .

Na klejenie przodów wlotów straciłem około 20h. Jeszcze raz napiszę  ;) , przygotowanie większych otworów pod kanały znacznie ułatwia montaż tego elementu później.
132h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz